15.08
Prostki
IV
Opis trasy w Starych Juchach

Trasy w Starych Juchach trafią w Wasze gusta.

Start i meta dystansów na urokliwej plaży nad jeziorem Jędzelewo w Starych Juchach.

Dystans Hobby

Jazda rozpocznie się jednokilometrowym odcinkiem po kostce ulicą Sportową. Następnie skręt w lewo na 100-metrowy odcinek ul. Jeziornej i ostro w prawo na ul. Mazurską. To będzie dla dystansu Hobby kilometr najdłuższej wspinaczki stromym podjazdem, aż do 2,2 km trasy. Na szczycie góry trzeba będzie skręcić w lewo, w przyjemną drogę gruntową. Trasa zatacza ponad 1-kilometrową pętelkę z lekko opadającą drogą i ponownie wznoszącą się lekko w górę.

Na 4 kilometrze wjazd w prawo na asfalt w kierunku Starych Juch, po czym skręt w lewo w najdłuższy, bo liczący 1,5 km szutrowy szybki zjazd w kierunku mety.

Na 500 metrów przed metą peleton skręca w prawo na asfalt, po czym odbija z niego w lewo na ostatni 300-metrowy odcinek po drodze gruntowej. Od tego momentu dystans Hobby pędzi już wzdłuż jeziora na metę.

Dystans Fit

Pierwszy kilometr z hakiem to powtórka dystansu Hobby i jazda ulicami o jakże sportowo-mazurskich nazwach: Sportową, Jeziorną i Mazurską. Wspinaczka potrwa do 2,2 km. Peleton będzie zmierzał w kierunku jeziora Garbas, gdzie na 3 kilometrze dystansu będzie szybki, stromy, a więc i niebezpieczny zjazd.

Na 4 km skręt w lewo. w nowy jeszcze nie odkryty przejazd dla rowerzystów wzdłuż jeziora Garbas. Przez 1 km trzeba będzie jechać po bardzo trudnej technicznie trasie, w głębokich koleinach. Na 5 km trasy czeka największy podjazd na Pojezierzu Ełckim. Jego przewyższenie ma ponad 60 metrów.

Na szczycie łatwiej nie będzie. Peleton musi przejechać po mało uczęszczanych bezdrożach, ciągnących się aż do 11 km. Dopiero w miejscowości Płowce trasa odbija w prawo na mazurski bruk.

Na 13 km od Starego Krzywego w kierunku Olszewa będzie można nieco przyspieszyć na typowych szutrówkach w odkrytym polnym terenie. A przy okazji, nie braknie ładnych, typowo mazurskich widoków.

Na 17 km w Olszewie nastąpi przecięcie poprzeczne drogi Stare Juchy – Wydminy i wjazd w bardzo trudny teren na skarpy lasu nad jeziorem Jędzelewo. To 2-kilometrowy trawers na zboczach zarośniętych ścieżkami aż do wyjazdu na ostatni liczący 300 metrów odcinek odkrytej prostej prowadzącej kolarzy metę.

Dystans ½ Pro

Dystans ½ Pro do 4 km jedzie tak samo jak Fit. Na skraju j. Garbas, tam gdzie Fit odbija na największy podjazd, ½ Pro musi najpierw zaliczyć bardzo trudny podjazd po nowo wytyczonych singlach, kończący się wymagającym zjazdem. Po tym odcinku ½ Pro śmiga na dystans, z którym zmagał się Fit.

Na 7 km dystansu Fit i 9 km dystansu ½ Pro skręt w lewo wokół jeziora Garbas z bardzo szybkim zjazdem i wymagającym podjeździe na 11 km.

Od 11 km do 16 km ½ Pro pokonuje ten trudny OS już drugi raz, a będzie go pokonywać jeszcze raz na 30-35 km. To gwarancja, że zawodniczki i zawodnicy na dobre poczują w kościach ten najciekawszy odcinek porytych przez lodowiec Mazur Garbatych.

Dystans ½ Pro na 26 km jeszcze raz wjeżdża w prawo na pętlę w Starych Juchach długim szutrowym podjazdem który był finałowym zjazdem dla dystansu Hobby.